Binnen 5 minuten, meer werkplezier!

‘Zakelijk spelen? Verhalen delen? Wat heb je dáár nou aan! Ik moet gewoon mijn klanten tevreden houden!’

Precies! En dat ga je nóg beter doen door verhalen te delen. Echt? Je verhalen over je mooiste momenten, je blunders, je succesvolle gesprekken, je mwah-gesprek, je briljante klachtenoplossing.

Iedereen heeft een verhaal: je maakt de hele dag verhalen. Ook, of misschien juist als je aan het werk bent. Deze opdrachten leren je verhalen te zien én door te vertellen. Zodat je je meer bewust wordt van wat je de hele dag (goed) doet. Zo leer je van elkaar en inspireer je elkaar om het samen beter te doen voor de klant én je meer werkplezier hebt.

De kracht van verhalen:

  • Verhalen verbinden
  • Verhalen zijn leuk
  • Verhalen maken je beter
  • Verhalen zetten aan tot actie
  • Verhalen inspireren
  • Verhalen leren je luisteren

De opdrachten

Van welk klantcontact in de afgelopen week heb je het meeste geleerd?

Doel van de inspiratie-opdrachten

Het doel van deze inspiratie-opdrachten is om een gewoonte te maken van het delen van verhalen in je team. Begin iedere meeting met een verhaal en creëer binnen een mum van tijd een positieve start, een andere kijk op elkaar en op de klant. Gebruik de inspiratie-opdrachten om snel en makkelijk een verhaal naar boven te halen over een klant of over elkaar.

Hoe werkt het?

Onder de knop ‘Nieuwe opdracht’ zitten allerlei inspiratieopdrachten. Deze krijg je at random voorgeschoteld. Sommige opdrachten kun je direct uitvoeren, anderen zijn voor dezelfde dag of week. Die verhalen deel je dan op een ander moment met elkaar. Hoe? Dat spreek je af.

  • Verwonderen: leer observeren met een nieuwsgierige blik en zet je automatische piloot uit
  • Aan de slag: gewoon doen
  • Uit het rijke verleden: deel eigen ervaringen als klant en met klanten
  • Picture this: leg een situatie voor: wat zou je doen?
  • Humoristische activatie: doe een gekke opdracht als check-in of kennismaking met elkaar

Maak vooraf afspraken met elkaar, bijvoorbeeld

  • Bepaal van tevoren hoeveel tijd jullie nemen om verhalen te delen, 5 minuten, een kwartier of een hele ochtend. Alles kan.
  • Bedenk van tevoren hoeveel mensen hun verhaal kunnen delen en in welke vorm.
  • Spreek met elkaar af dat iedereen meedoet aan de opdracht. Een persoon deelt zijn verhaal met de hele groep, of iedereen deelt zijn verhaal in duo’s of kleine groepjes. Dat hangt af van de grootte van je team en de tijd die jullie hebben om te delen.
  • Spreek af wie de volgende keer zijn verhaal deelt.
  • Klik op ‘Nieuwe opdracht’, lees de opdracht en vertel het verhaal aan je collega’s.
  • Laat iemand de tijd in de gaten houden.
  • Verhalen delen is, zeker in het begin, best spannend, dus applaudisseer na elk verhaal voor de moed van de verhalenverteller.
  • Reflecteer kort op het verhaal. Dat kan plenair door iedereen een zin te laten zeggen, dat kan door ieder voor zich bijvoorbeeld op te laten schrijven ‘Wat raakte je in het verhaal en wat je ervan hebt geleerd.’

De meeting met een inspiratie-opdracht eindigen kan uiteraard ook. Positief begin en positief einde! Veel plezier!

Zakelijk Spelen  is – net als de CX Game en CX Activator – het resultaat van een samenwerkingsverband tussen Nienke Bloem en Babs Asselbergs, eigenaars van BlommaBerg – The Game Company. Voor meer informatie over het activeren van klantbeleving, neem contact op via een van onderstaande methoden of vul het contactformulier in.

Telefoonnummers

Nienke Bloem: 06-22216210

Babs Asselbergs: 06-17443249

E-mailadres

Irene@blommaberg.nl 

Neem contact op

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]