Binnen 5 minuten, meer werkplezier met CX Activator Storytelling!

 

De CX Activator Storytelling is een set inspiratie opdrachten om verhalen te vinden & door te vertellen. Het delen van klantverhalen is mega belangrijk om de stem van de klant naar binnen te halen. Maar ook om een meeting positief en vol energie te starten én om samen plezier te maken. Om de focus op de klant te houden is ons advies: begin elke meeting met een klantverhaal.

Maak er een gewoonte van.

Hoe? Daar helpen de inspiratie kaarten van de CX Activator Storytelling bij.

 

‘Zakelijk spelen? Verhalen delen?

Wat heb je dáár nou aan! Ik moet gewoon mijn klanten tevreden houden!’

Precies! En dat ga je nóg beter doen door verhalen over klanten te delen met elkaar. Echt?

Je klantverhalen over je mooiste momenten, je blunders, je succesvolle gesprekken, je mwah-gesprek, je briljante klachtenoplossing.

Tijdens het spelen van de Customer Experience Game delen we veel verhalen. Verhalen waar we om lachen, soms om huilen of kippenvel van krijgen. Verhalen waar we regelmatig verbaasd over zijn omdat lang niet iedereen dat ene mooie verhaal kent. Niet voor niks is een van de acties die uit de CX Game voortkomt: meer verhalen delen met elkaar. Maar toch komt het er vaak niet van. De CX Activator Storytelling gaat hierbij helpen.

 

De kracht van verhalen

  • Verhalen verbinden
  • Verhalen zijn leuk
  • Verhalen maken je beter
  • Verhalen zetten aan tot actie
  • Verhalen inspireren
  • Verhalen leren je luisteren
  • Verhalen maken je trots

Iedereen heeft een verhaal: je maakt de hele dag klantverhalen. Ook, of misschien juist als je aan het werk bent. De inspiratie kaarten van de CX Activator Storytelling leert je verhalen te zien én door te vertellen. Zodat je je meer bewust wordt van wat je de hele dag (goed) doet voor klanten en voor elkaar. Zo leer je van elkaar, inspireer je elkaar om het samen beter te doen voor de klant én heb je meer werkplezier.

 

Doel van de inspiratie-opdrachten

Het doel van deze inspiratie-opdrachten is om een gewoonte te maken van het delen van klantverhalen in je team. Begin iedere meeting met een klantverhaal en creëer binnen een mum van tijd een positieve start, een andere kijk op elkaar en op de klant. Gebruik de inspiratie-opdrachten om snel en makkelijk een verhaal naar boven te halen over een klant of over elkaar.

Er zijn vijf categorieën met opdrachten:

  • Verwonderen: zet je automatische piloot uit: leer observeren met een nieuwsgierige blik
  • Aan de slag: geen ja maar, maar ja en. Of te wel gewoon doen!
  • Uit het rijke verleden: deel ervaringen van, voor en door klanten
  • Let’s play: spelen is leuk en wakkert je creativiteit aan
  • Fun: plezier maken geeft energie!

De meeste opdrachten kun je direct doen. Sommige opdrachten bestaan uit 2 delen: een die je direct kunt doen op het moment dat je de kaart trekt en een die je de dagen erna kunt doen. Die verhalen en ervaringen deel je dan op een ander moment met elkaar. Hoe? Dat spreek je af. Een volgend teamoverleg is het meest logisch. Maak er een routine, een gewoonte van.

 

En jullie?

  • Hoe starten jullie je meetings?
  • Vertellen jullie elkaar regelmatig verhalen over klantsuccessen? En jullie klantblunders?
  • Hoe deel je die klantverhalen met elkaar?
  • Hoe borgen jullie het delen van klantverhalen?

Wil je meer weten over de CX Activator Storytelling Inspiratiekaarten? Neem dan contact op met Babs via Babs@blommaberg.nl

Wil je met je team stappen zetten om het samen beter te doen voor de klant? Dan is de Customer Experience Game een doeltreffende manier om hier creatief én constructief aan te werken. De CX Game levert plezier, verbinding en inzichten op. Je ontdekt samen manieren om de klantbeleving van jouw organisatie verder te verbeteren. Old skool, met bord, pionnen én dobbelstenen, of online via Miro.

Bij een spel hoort een winnaar. Het winnende team krijgt de CX Activator Storytelling Inspiratiekaarten als prijs en kan direct starten met de uitvoering van het eerste actiepunt.

Wil jij met je team klantbeleving laten leven en doorleven? Neem dan contact met mij op om de mogelijkheden van de CX Game te bespreken.

 

Babs Asselbergs laat klantbeleving leven en activeert teams om het samen nog beter te doen voor klanten én leuker voor zichzelf. Samen met Nienke Bloem is zij founder van de CX Game, één van de creatieve werkvormen die Babs inzet om met teams en klantbeleving aan de slag te gaan.