Met veel teams en bedrijven hebben we de afgelopen 3 jaar de Customer Experience Game gespeeld. Voor wie het nog niet weet, de CX Game is een bordspel dat medewerkers helpt het bewust zijn over klantbeleving op een leuke en interactieve manier te vergroten. Of zoals André Reuvers van ZyLAB laatst zei:
“serious business wrapped in a fun and creative exercise”
Ons doel is medewerkers ook in te laten zien wat zij zelf kunnen doen om klanten een betere beleving te geven. Na afloop van iedere CX Game laten we medewerkers hun eigen inzicht noteren en delen met elkaar. Daarna bedenken we samen een aantal acties waar het team de komende tijd mee aan de slag gaat.
Met ZyLAB speelde Babs in april de CX Game met als doel het vergroten van de bewustwording en betekenis van klantgerichtheid voor het Operations Team. Na het spelen van de CX Game heeft het team een aantal actiepunten benoemd om klanten een betere beleving te kunnen geven. Na een paar weken heb ik geïnformeerd wat de status van die acties was. Want de CX Game spelen is leuk, maar het moet niet bij een leuke middag blijven.
Complimenten voor het team dat serieus aan de slag is gedaan met
- de transitie van reactief naar proactief;
- delen van succesverhalen in de dagelijkse stand-ups.
Maar belangrijker, het team heeft meer ruimte gekregen om te voorkomen dat de waan van de dag blijft regeren. Hierdoor kunnen ook de andere actiepunten uitgevoerd worden.
Investeren in klantbeleving is misschien niet de snelste weg naar winst maar wel de slimste. Dat kost tijd en aandacht en dat is precies wat ZyLAB nu doet.
Meer weten over de CX Game? Kijk verder op www.thecxgame.nl of neem contact op met Babs of Nienke.
#ZyLAB #cx #CXGame #customerexperience #workshop #activator #fun