Is het gras altijd groener aan de andere kant? Als je het niet weet, moet je het gewoon proberen. Dat heet experimenteren. Maak je een fout, dan leer je daarvan. Daar komt dit lammetje vanzelf achter, als het gras hier dadelijk ook op is 😉
Werken aan een klantgerichte cultuur bestaat grofweg uit strategie en resultaat. Dat laatste wordt wel eens vergeten, of krijgt minder aandacht als er hard gewerkt wordt aan een Customer Experience strategie.
CX = doen
Maak het klein.
Met veel kleine stapjes zet je uiteindelijk een grote stap
Doe kleine experimenten
Evalueer
Leer
Stel bij
Hobbels op je pad
Op het pad naar een klantgerichte cultuur kom je allerlei hobbels tegen. Dat kunnen interne of externe factoren zijn. Of allebei. Een concurrent die op de markt komt, een manager die de boel tegenhoudt, zieke collega’s of een nieuw systeem dat toch niet doet wat ervan verwacht werd.
Welke hobbels kwamen er op jouw pad naar een klantgerichte cultuur? Wat heb je ermee gedaan?
Je kunt
☀️voor de hobbel blijven staan
☀️om de hobbel heen lopen
☀️over de hobbel heen stappen
☀️door de hobbel heen graven
Of je kunt de hobbels plat stampen en gladstrijken.
Je kunt de hobbel in ieder geval niet negeren. Je kunt wel zelf kiezen hoe je ermee omgaat. Doe iets met die hobbels. Stap voor stap, want elke stap is er één. Vaak is de oplossing eenvoudiger dan je denkt.
Experimenteer, maak fouten, leer, schaaf bij en vertel het door. En… vergeet niet elk succes te vieren!
Met welk experiment ga jij starten om de klantbeleving in jouw organisatie verder te verbeteren?
Wil je hier op een leuke en creatieve manier met je team over nadenken? Ervaringen uitwisselen en samen kijken welke experimenten jullie kunnen starten? Speel dan met je team de Customer Experience Game, een doeltreffende en leuke manier om samen creatief én constructief te werken aan klantbeleving.
De CX Game levert plezier, verbinding en inzichten op. Je ontdekt samen manieren om de klantbeleving van jouw organisatie verder te verbeteren. Old skool, met bord, pionnen én dobbelstenen, of online via Miro. Omdat de CX Game maatwerk is, is deze uitermate geschikt als kick-off, voor een (management)team-/heidag, of ter ondersteuning van de uitrol van een cultuurprogramma of CX-strategie. Je kunt de CX Game eenmalig spelen met je team, maar je kunt de CX Game ook als verandertool inzetten voor je organisatie.
Wil jij met je team klantbeleving laten leven en doorleven? Neem dan contact met mij op om de mogelijkheden van de CX Game en de start van een eerste experiment te bespreken.
Babs Asselbergs laat klantbeleving leven en activeert teams om het samen nog beter te doen voor klanten én leuker voor zichzelf. Samen met Nienke Bloem is zij founder van de CX Game, één van de creatieve werkvormen die Babs inzet om met teams en klantbeleving aan de slag te gaan.