Enorm leuke manier om met elkaar aan de slag te gaan met het thema klantbeleving. Wat n energie en enthousiasme kwam er los, super ideeën en initiatieven. Fijn dat er veel concrete en haalbare doelen naar voren komen en het samen gevoel nog sterker wordt gedragen tenminste zo voel ik het!
Bianca Voorn – senior administratief medewerker de Staffing Groep
The online CX Game: interactie, inspiratie en verbinding
In de zomer van 2016 ontstonden de eerste ideeën voor The Customer Experience Game. Een werkvorm die uitgroeide naar een krachtig, interactief, inspirerend en leuk middel om klantbeleving te laten leven en medewerkers te activeren de wereld mooier te maken voor hun klanten. Vijf jaar later is er naast een bordspel een online variant.
We waren huiverig om een online CX Game te ontwikkelen. Maar in maart 2020 wisten we nog niet dat:
- Miro zoveel mogelijkheden heeft om een actieve en leuke workshop te geven
- we nog steeds zoveel mogelijk thuiswerken.
Door het thuiswerken begint zo langzamerhand de verbinding met elkaar, met het bedrijf en soms zelfs met de klant, wat af te brokkelen. Laat dat nu precies de reden zijn waarom we in eerste instantie niet online wilden gaan. De kracht van de CX Game is namelijk niet alleen samen praten over de klant, elkaar inspireren en leren over klantbeleving. De kracht van de CX Game is juist óók en vooral een versterking van de onderlinge band.
Inmiddels ziet de wereld er heel anders uit. We zoomen en teamen erop los. Heel vaak is dat eenrichtingsverkeer. Er wordt geluisterd en gepraat, maar echt leuk is dat op afstand werken lang niet altijd. Tenminste dat is wat we vaak horen. Maar online samenwerken zal niet meer verdwijnen. Kantoren krijgen een andere functie en de mogelijkheden om online samen te werken breiden zich uit.
“Wat is dit leuk zeg! Leuke game, je leert veel en leuk om ook op deze manier je collega’s weer eens te zien.
Leuk en leerzaam om op deze manier met collega’s samen te werken.
Wat een gave tool is Miro om met elkaar samen te werken.
Bedankt voor het faciliteren van deze leuke en leerzame middag.”
Een goede online sessie kan
- heel actief en interactief zijn
- heel veel plezier opleveren
- én de onderlinge band tussen collega’s weer versterken
Dit hebben we inmiddels geleerd door de CX Game wél online te spelen. Teams hebben een leuke middag met elkaar en voelen zich weer verbonden. Bijkomend voordeel: er worden ervaringen gedeeld, deelnemers inspireren elkaar, leren van elkaar en over de klant. Daarnaast worden er ook nog eens geweldige ideeën bedacht om de klantbeleving te verbeteren.
Kijk eens naar deze ervaringen van deelnemers aan de CX Games.
Dit is het leuke Miro-bord waar we online mee werken.
Dus! Zoek je een leuke online activiteit? Een die op maat gemaakt is voor je team en die gegarandeerd zorgt dat jullie actief plezier hebben met elkaar? En die jullie samen laat nadenken over hoe je de klantbeleving verder kunt verbeteren?
Dan is de online CX Game iets voor jouw team!
Je kunt met 9 tot 16 deelnemers tegelijkertijd spelen. Een workshop duurt 3 uur en de tijd is voorbij voor je het weet. Meer collega’s? Dan spelen we gelijktijdig met meerdere facilitators of we organiseren een Game week waarin iedere dag een team speelt!
Voor Berg Toys hebben we in het kader van de themamaand Klant Centraal een ‘CX Game maand’ gehouden. Gedurende de maand november hebben alle medewerkers de CX Game gespeeld, verdeeld over zes sessies. Op 1 december is de maand afgesloten met een virtueel event waarbij alle inzichten en toffe ideeën zijn gedeeld inclusief een advies aan de directie.
Zoek je een teamuitje met als thema klantbeleving? Dan is het CX Game Festival misschien iets voor je. Klik hier voor meer informatie.
Praktisch:
- We spelen de CX Game in Miro en via Zoom praten we met elkaar (zowel plenair als in breakpoints rooms). Naast Zoom zijn MS Teams of Webex ook mogelijk.
- Voorafgaand aan de Game ontvangen alle deelnemers een link naar kennismaking met Miro. Zo zijn ze goed voorbereid, mochten ze Miro nog niet kennen.
- Na afloop ontvang je de output in pdf.
Het had de voorkeur om hier met elkaar live invulling aan te geven. Uiteindelijk toch gekozen voor de online variant. Eerlijk is eerlijk, dit heeft de verwachting ver overtroffen! Zeer professioneel. Met een mooi resultaat om mee verder te gaan.
José Ester – Manager Risk & Compliance Services De Staffing Groep
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op en we denken graag met je mee!
Let’s play!
Let’s get connected!
Let’s give customers a better experience!