Wil je koffie, cappuccino, espresso?

Thee graag. Liefst groene. Echt groene zonder citroen of andere smaak.

 

Als échte theeliefhebber geniet ik van losse thee, verse gember thee of bijzondere merken. Thee die niet alleen qua smaak een beleving is, maar die ook mooi vormgegeven zakjes heeft. Het toppunt van theebeleving vind ik een theepotje. In het buitenland heel normaal, in Nederland nog zeldzaam.

 

De koffiebeleving is al jaren heel gewoon. Niet alleen in horeca, maar ook in winkels en bij mijn opdrachtgevers waar ik op bezoek kom. Een barista in huis is geen uitzondering meer bij grote bedrijven. Daar maak je niet alleen medewerkers, maar ook klanten blij mee.

 

Gelukkig merk ik, als niet-koffiedrinker, steeds vaker dat er rondom thee ook een beleving gecreëerd wordt. De geijkte zakjes worden vervangen door merken met een mooie beleving of mooi vormgegeven verpakking. Steeds vaker krijg je heerlijke losse thee aangeboden in plaats van geijkte (niet altijd goed gesorteerde) theedoos.

 

Wat voor koffie- en theebeleving biedt jouw organisatie aan? En past die bij je merk, kernwaarden en klantbelofte?

 

Babs Asselbergs schrijft regelmatig blogs over haar eigen klantervaringen en die van anderen. Babs geniet van de kleine dingen die het verschil maken, maar weet ook dat deze little acts of kindness daadwerkelijk effect hebben. Zij  gelooft erin dat als we bewuster zijn van ons gedrag en het effect daarvan op anderen we samen de wereld mooier kunnen maken voor klanten en voor onszelf. Babs is expert op het gebied van klantbeleving en klantgerichtheid en, samen met Nienke Bloem, founder van the Customer Experience Game.