Breng Klantgerichtheid Tot Leven In Je Organisatie

The Customer Experience Game is een (online) bordspel dat bijdraagt aan het vergroten van de bewustwording van klantbeleving bij medewerkers. Teams voeren onder tijdsdruk vragen en opdrachten uit. Een ervaren facilitator begeleidt het spel, legt de spelregels uit en stelt de vragen. De facilitator is tevens tijdsbewaker, jury en inspirator.

De vragen en opdrachten worden op maat gemaakt passend bij jullie doel en situatie. Ze behandelen de drie belangrijkste customer experience thema’s:

  • null
    Voice of the Customer
  • null
    Brand Delivery in de Customer Journey
  • null
    Employee Ambassadorship

Wie Het Hoogst Gooit, Begint!

Alle teams spelen mee en beantwoorden de vragen en maken de opdrachten. Het team dat de vraag het beste beantwoordt, wint een blije klant. Het team met de meeste blije klanten, wint de wedstrijd. Net als in het gewone zakenleven. Maar pas op: er zijn ook ontevreden klanten in het spel!

Tijdens de intake maken we kennis met jullie organisatie en uitdagingen. We bespreken de aanleiding en het gewenste resultaat na afloop. Vervolgens maken wij een passende set met vragen en opdrachten die aansluiten op jullie bedrijfssituatie en de reden waarom jullie de Game willen spelen. Enkele voorbeelden van vragen en opdrachten:

  • Noem zoveel mogelijk redenen waarom klanten jouw bedrijf aanbevelen
  • Wat is het grootste dilemma van je klanten?
  • Maak een filmpje van 30 seconden waarin je een klant antwoord geeft op zijn op social media gestelde vraag.
  • Wie kent alle kanalen waarmee je contact hebt met je klanten? Noem er zo veel mogelijk.
  • Wat heb je NU nodig om vanaf morgen meer klantgericht te kunnen werken?

Na Afloop Van De Game:

Heeft iedere deelnemer een persoonlijk inzicht én actiepunt genoteerd. Weten jullie beter hoe het ervoor staat qua customer experience in jouw bedrijf, hebben jullie kennis uitgewisseld, inspiratie opgedaan en misschien wel concrete ideeën waarmee jullie de volgende stap gaan zetten. Jullie staan als team sterker, omdat jullie ook elkaar beter leren kennen. En heel belangrijk: jullie hebben veel plezier gehad!

Een Game workshop van 2 uur kost € 2.000 en een workshop van 3 uur € 2500

  • Je speelt de Game met maximaal 16 deelnemers, verdeeld over 4 teams. Vanaf 16 deelnemers bepalen we de prijs in overleg.
  • We spelen online of op iedere gewenste locatie. Een ervaren specialist op het gebied van Customer Experience begeleidt de Game.
  • In het extra uur formuleren jullie de drie belangrijkste actiepunten die voortkomen uit het spel. Er worden concrete acties bedacht om klantgerichtheid verder te brengen. De exacte vraag wordt in overleg bepaald. De insteek kan zijn vanuit klantperspectief (welk klantprobleem ga je hoe oplossen?) of van uit medewerkersperspectief (wat heb je nodig om écht klantgericht te zijn en hoe doe je dat dan?)

Kosten zijn exclusief BTW, catering en locatiekosten. De Game kan gespeeld worden in het Nederlands, Vlaams, Frans en Engels.

Over de ONLINE CX Game

De online CX Game is – net als de live – versie

  • heel actief en interactief
  • levert veel plezier op
  • én versterkt de onderlinge band tussen collega’s

Teams voelen zich weer verbonden: er worden ervaringen gedeeld, deelnemers inspireren elkaar, leren van elkaar en over de klant. Daarnaast worden er geweldige ideeën bedacht om de klantbeleving te verbeteren.

Praktisch

  • Je speelt met 9 tot 16 deelnemers tegelijkertijd.
  • Een online workshop duurt 3 uur. Dat is inclusief elk uur een korte pauze. De tijd is voorbij voor je het weet.
  • We spelen de online CX Game in het online whiteboard Miro en via Zoom praten we met elkaar (zowel plenair als in breakpoints rooms). Naast Zoom zijn MS Teams of Webex ook mogelijk.
  • Een voorbeeld naar de speelomgeving in Miro vind je hier
  • Voorafgaand aan de Game ontvangen alle deelnemers een link naar kennismaking met Miro. Zo zijn ze goed voorbereid, mochten ze Miro nog niet kennen.
  • Na afloop ontvang je de output in pdf.

Meer over de online CX Game en de ervaringen van deelnemers lees je in deze blog

The Customer Experience Game is het resultaat van een samenwerkingsverband tussen Nienke Bloem en Babs Asselbergs. Voor meer informatie over de game, neem contact op via een van onderstaande methoden of vul het contactformulier in.

Telefoonnummers

Nienke Bloem: 06-22216210

Babs Asselbergs: 06-17443249

E-mailadres

Irene@TheCustomerExperienceGame.nl

Neem Contact Met Ons Op