Daar moest ik afgelopen zomer al wandelend over ‘t strand aan denken. Heel veel strandhuisjes. Qua formaat hetzelfde. De kleur wijkt soms een klein beetje af. Tot ik dit huisje in Mondriaanstijl tegenkwam.
Behoorlijk over de top! Of juist authentiek? Het valt in elk geval op.
Bij alles wat je koopt, heb je veel keuzes. Heel veel keuzes. Eenheidsworst is er genoeg. Waarom kies je voor het een en niet voor het ander? Moet je als merk over de top gaan? Of juist authentiek zijn? Of beide, als over de top bij jouw merk past en dús authentiek is.
Hoe dan ook, maak een keuze!
* wie wil je zijn als merk?
* welke beleving wil je klanten bieden?
* welke belofte doe je je klanten?
Wees consistent! Altijd en overal. Zorg dat je medewerkers weten hoe ze die authentieke en consistente beleving waar kunnen maken. Maak afspraken met elkaar:
- over gewenst gedrag
- over hoe je elkaar helpt en leert van elkaar
- over hoe je met feedback omgaat
- over hoe je ervoor zorgt dat dit gedrag ook écht waargemaakt wordt
Wanneer je deze afspraken duidelijk op papier hebt staan, naleeft en communiceert aan klanten, maak je het voor klanten makkelijker om voor jou te kiezen. Dat is toch precies wat je wilt?
Stand van zaken
Begin met inventariseren: waar staan we nu eigenlijk? Wat is onze eigenheid? Wat doen we al, wat kan er nog beter en hoe kunnen we dat doen? Als je dit op een leuke, speelse manier wilt doen, denk dan eens aan Customer Experience Game. Een doeltreffende manier om hiermee creatief én constructief samen aan de slag te gaan.
De CX Game levert plezier, verbinding en inzichten op. Je ontdekt samen manieren om de klantbeleving van jouw organisatie verder te verbeteren. Old skool, met bord, pionnen én dobbelstenen, of online via Miro. Omdat de CX Game maatwerk is, is deze uitermate geschikt als kick-off, voor een (management)team-/heidag, of ter ondersteuning van de uitrol van een cultuurprogramma of CX-strategie. Je kunt de CX Game eenmalig spelen met je team, maar je kunt de CX Game ook als verandertool inzetten voor je organisatie.
Wil jij met je team klantbeleving laten leven en doorleven? Neem dan contact met mij op om de mogelijkheden van de CX Game te bespreken.
Babs Asselbergs laat klantbeleving leven en activeert teams om het samen nog beter te doen voor klanten én leuker voor zichzelf. Samen met Nienke Bloem is zij founder van de CX Game, één van de creatieve werkvormen die Babs inzet om met teams en klantbeleving aan de slag te gaan.