The CX Game® bij Vattenfall: een waardevolle aanvulling als je CX serieus neemt

The CX Game® bij Vattenfall: een waardevolle aanvulling als je CX serieus neemt

Bij Vattenfall zijn klantbeleving en klantgerichtheid essentiële onderdelen van de bedrijfsstrategie. Onlangs hebben we meegekeken naar de ervaringen met de CX Game®, een innovatieve workshop die deze elementen op een speelse manier versterkt. We spraken met twee leden van Vattenfalls CX Team: Marijke Bootsma en Ruud Kunkels. Samen met Linda Zwijssen en Joyce Janssen Bouwmeester […]

Spelenderwijs de essentie van klantbeleving leren

Spelenderwijs de essentie van klantbeleving leren

Zo kreeg PGB’s CX Team het bestuur mee in CX Sinds begin 2022 heeft Pensioenfonds PGB vijf gecertifieerde CX Game® facilitators. Hoogste tijd om eens te luisteren naar hun ervaringen met deze game. Met drie van deze facilitators (Martijn van den Berg, Lead CX Management, en Annemiek van Wees en Marcel Veen, beiden CX Manager) […]

Add a smile to life of customers, hoe doe je dat?

Add a smile to life of customers, hoe doe je dat?

Met de CX games heeft Babs ons op alle afdelingen weten te triggeren om meer of anders naar de klant te kijken én de urgentie te voelen om er iets mee te doen. Met mooie initiatieven als resultaat. We staan weer op scherp en weten waar we op willen (en moeten) gaan focussen om Add [...]

De CX Game raakt de emotionele kant van CX op een leuke & creatieve manier

De CX Game raakt de emotionele kant van CX op een leuke & creatieve manier

Sinds januari 2019 is DLL partner van de CX Game. Naast Mirthe Claassen zijn 6 andere collega’s getraind tot facilitator. Mirthe is de drijvende kracht achter de inzet van de CX Game binnen DLL. Babs sprak haar over haar ervaringen met de CX Game.   Kun je als eerste kort iets vertellen over DLL en […]

Het CX Game Festival!

Het CX Game Festival!

Het CX Game Festival: de tofste manier om met een grote groep collega’s na te denken over hoe het beter kan voor de klant   Voor onze halfjaarlijkse Goed Bekend Dag was ik op zoek naar iemand die ons kan helpen met de opzet van een online interactief programma. Toen ik op een ochtend in [...]

Moeiteloos zakendoen, hoe doe je dat?

Moeiteloos zakendoen, hoe doe je dat?

Een van de belangrijkste factoren voor succesvol customer experience management is dat klanten en medewerkers weten wat ze kunnen verwachten. Wie wil je zijn voor je klanten? Wat mogen zij verwachten van je? Welke beleving wil je klanten geven? Hoe maken medewerkers dat waar?   De antwoorden op deze vragen komen samen in een klantkompas. [...]

Online CX Game: samen actief leren & plezier!

Online CX Game: samen actief leren & plezier!

Enorm leuke manier om met elkaar aan de slag te gaan met het thema klantbeleving. Wat n energie en enthousiasme kwam er los, super ideeën en initiatieven. Fijn dat er veel concrete en haalbare doelen naar voren komen en het samen gevoel nog sterker wordt gedragen tenminste zo voel ik het! Bianca Voorn – senior […]

De CX Game ook perfect binnen de 1,5 meter maatregelen!

De CX Game ook perfect binnen de 1,5 meter maatregelen!

  Gelukkig! Want niks geeft meer energie dan samen met elkaar in 1 ruimte aan de slag gaan. Samen leren, praten over het werk en de klanten, elkaar inspireren en vooral plezier hebben. En geloof me; dit werkt toch beter als je elkaar echt in de ogen kunt kijken.   Even terug: wat is de […]

De CX Game: de verbinding tussen strategie, praktijk & collega's

De CX Game: de verbinding tussen strategie, praktijk & collega’s

Sinds september 2019 is Gerda Swinkels-Legierse, Customer Experience Manager bij Grodan getraind facilitator van de CX Game. Uit nieuwsgierigheid naar haar ervaringen en het effect van de CX Game binnen Grodan heeft Babs haar geïnterviewd.   Kun je als eerste kort iets vertellen over Grodan? Grodan is onderdeel van de ROCKWOOL Groep en verwerkt steen […]

T-Systems’ Change team in beweging

T-Systems’ Change team in beweging

“We hebben binnenkort een 2 daagse met ons Change Team. We willen hen meenemen in ons nieuwe gedachtegoed rondom klantbeleving, om samen tot concrete acties te komen dit tot leven te brengen.” Met die vraag klopte Tirza Schmidt, CCXP en Manager Customer Experience van T-Systems Nederland, bij ons aan.   Het Change Team is in […]

Hart voor de zaak zorgt voor verbinding met elkaar & klanten.

Hart voor de zaak zorgt voor verbinding met elkaar & klanten.

Met het team Marketing & Fondsenwerving speelden we een toffe Customer Experience Game op een prachtige locatie, de kleine Melm, in de weilanden in Soest. Tof omdat Het een zeer energieke, klantgerichte en creatieve groep was met mooie verhalen en toffe ideeën die voor verbinding met elkaar en met klanten zorgen. Een groep die hun […]

ZyLAB over the CX Game: Van Reactie naar Actie!

ZyLAB over the CX Game: Van Reactie naar Actie!

Met veel teams en bedrijven hebben we de afgelopen 3 jaar de Customer Experience Game gespeeld. Voor wie het nog niet weet, de CX Game is een bordspel dat medewerkers helpt het bewust zijn over klantbeleving op een leuke en interactieve manier te vergroten. Of zoals André Reuvers van ZyLAB laatst zei:   “serious business […]

Inspiratie en lol met The Customer Experience Game

Inspiratie en lol met The Customer Experience Game

Op 17 november zaten we met 10 leden van The Touchables in het prachtige gebouw van Ricoh in Den Bosch om een spel te spelen. Niet zomaar een spel, maar THE CUSTOMER EXPERIENCE GAME, ontwikkeld door Nienke Bloem samen met Babs Asselbergs. En het mooie was, daarna mochten we nog meedoen met een challenge en [...]