Enjoy working together: you & your customers will be winners

Het CX Game Festival is het zusje van de tofste en energiekste workshop over klantbeleving: The Customer Experience Game. Deze game is sinds 2016 een succes en al meer dan 300 keer gespeeld. Net als de CX Game brengt het CX Game Festival klantbeleving op een leuke, actieve en interactieve manier tot leven. In groepen wordt -onder tijdsdruk- aan de op maat gemaakte opdrachten gewerkt. De vijf belangrijkste elementen tijdens de opdrachten zijn plezier, samenwerking, creativiteit, tijdsdruk en competitie.

Het resultaat is:

  • Bewustwording van het belang van klantgerichtheid
  • Niet alleen praten over klantgerichtheid, maar ook beleven en ervaren
  • Concrete inzichten en actiepunten voor alle deelnemers
  • Krachtige en leuke visualisaties ter ondersteuning van de gesprekken en implementatie na afloop
  • Maximale betrokkenheid van de deelnemers: samen leren, elkaar inspireren, ervaringen delen, nieuwe inzichten vergaren én veel plezier

Het CX Game Festival is hét alternatief voor de CX Game wanneer je met een grote groep collega’s samen bent. Denk aan teambuildingsdagen of bedrijfsevenementen om de neuzen dezelfde kant op te zetten, als kick off van een nieuwe CX Strategie en/of klantbeloftes of om samen kansen te ontdekken voor een nog betere klantbeleving. We stemmen de opdrachten af op jullie doel, het gewenste resultaat, jullie CX-uitdagingen én de deelnemers.

De sessie wordt visueel vastgelegd m.b.v. Kletsplaatjes, de tekenaars lopen rond, leggen gesprekken, antwoorden op opdrachten én de pitch vast

  • Doel: leuke interactieve CX workshop met serieuze noot
  • Kernwoorden: teambuilding, plezier, (inter)actie, creativiteit & klantbeleving
  • Hoe: op een toffe locatie, of online via Zoom en het whiteboard Miro
  • Aantal: 50 tot 120 medewerkers, in groepen van max 8 deelnemers
  • Begeleiding: twee ervaren CX-professionals en twee tekenaars
  • Duur: 3 tot 5 uur inclusief pauze plus tijd voor lunch of borrel
  • Budget: € 6.500 tot € 8.500, afhankelijk van het aantal deelnemers, excl. 21% btw, reiskosten en kosten voor locatie, techniek & catering

De CX Game (en de verschillen met het Festival)

De CX Game gaat verder op de materie in en levert – naast het eerder beschreven resultaat – concrete input op voor het verbeteren van de klantbeleving. Ook geeft de CX Game een eerste aanzet voor oplossingen. We maken alle opdrachten op maat, zodat zij passen bij jullie doel, CX-uitdagingen, deelnemers en type organisatie.

Je kunt de CX Game als losse workshop inzetten maar wij bieden ook een train the trainer– programma aan. Hierdoor kun je de game op ieder moment en in iedere samenstelling zélf spelen in jullie organisatie.

  • Doel: vergroten bewustwording van jullie klantbeleving, actiegericht: samen oplossingen bedenken of ondersteuning bij uitrol nieuwe (klant-)strategie
  • Kernwoorden:    klantbeleving, (inter)actie, plezier en verbinding
  • Hoe: op locatie, of online via Zoom en het whiteboard Miro
  • Aantal: 9 tot 16 medewerkers per speeltafel. Meer deelnemers? Dan spelen we aan meer tafels tegelijkertijd of na elkaar
  • Begeleiding: een ervaren CX-professional die getraind is als CX Game Facilitator
  • Duur: 2 tot 3 uur inclusief pauze
  • Budget: € 2.250 tot € 2.750 per CX Game excl. 21% btw, reiskosten en kosten voor locatie & catering.

Het CX Game Festival op locatie tijdens het KWEEKEND

Tijdens het teamweekend van de KWEEKERS Groep (juni 2022), is het eerste CX Game Festival op locatie gespeeld.

Ruim 60 medewerkers verdeeld in acht groepen voerden creatieve, inspirerende en energieke opdrachten uit rondom drie thema’s:

  • voice of the customer
  • brand delivery in the customer journey en
  • employee ambassadorship.

Na een energieke start in de buitenlucht, gingen de teams aan de slag met de eerste opdracht: bedenk een teamnaam en een yell én maak een toffe groepsfoto.

Na elke opdracht deelden steeds twee groepen hun antwoorden met de rest. Als antwoord op de verschillende opdrachten werden mooie inzichten gedeeld, briljante tekeningen gemaakt en toffe video’s opgenomen.

Tijdens de eindopdracht bedacht elke groep ideeën voor de KWEEKERS Groep en hoe zij de klantbeleving verder kan verbeteren. Iedere groep werkte één idee uit tot een pitch en droeg die pitch voor aan de rest. Alle medewerkers kregen één stem om tot een top 3 te komen.

Tot slot noteerde iedereen een persoonlijk actiepunt en inzicht op een ansichtkaart. Natuurlijk zetten we de winnaars na afloop in het zonnetje en ontvingen zij hun welverdiende prijs.

Twee weken na het festival ontving het MT van de KWEEKERS Groep een terugkoppeling met alle inzichten en ideeën uit het Festival. Op basis van deze terugkoppeling ontving het MT een advies hoe de KWEEKERS Groep de volgende stap kan zetten naar een klantgerichtere cultuur.

“Babs heeft op een creatieve manier in weten te spelen op onze uitvraag. We zijn enorm trots op onze kernwaarden en deze kwamen helemaal tot hun recht in het CX Game Festival. Tijdens ons jaarlijks weekend weg wilden we onze medewerkers triggeren om pro-actief na te denken over onze klantbeleving. Het feit dat we met een groep van meer dan 60 medewerkers waren, was voor Babs geen enkel probleem. De facilitators Sarah en Babs straalden veel energie uit en hadden een leuke energizer als start voorbereid, wat natuurlijk een positief effect had op de sessie. Na afloop van het spel hebben we persoonlijke postcards meegekregen om te zorgen dat deze sessie niet in vergetelheid raakt. Sarah en Babs, bedankt!”

Simone de Groot – Manager Consultancy KWEEKERS

Klanten over het CX Game® Festival

“Veel dank voor jullie energieke inzet voor de beroepskrachten van Nationale Vereniging de Zonnebloem. Wij mochten jullie klant zijn en kregen een klantbenadering zoals het zou horen: jullie hebben goed naar onze vraag (en ‘de vraag achter de vraag’) geluisterd en daarvoor een maatwerk-programma ontwikkeld.

Dit gaf ons inspiratie om anders en nog beter naar onze klant te luisteren en daar op in te spelen! Door de gekozen locatie (het schip MPS), de uitnodiging en de naam van de dag waren medewerkers vol verwachting.

De afwisselende en op maat gemaakte opdrachten waren zo geformuleerd dat iedereen mee kon doen en een bijdrage kon leveren.

De tijdsdruk hield de motivatie en energie hoog. De goed gemixte groepen zorgden ervoor dat medewerkers van elkaar leerden en elkaar beter leerden kennen.

Enthousiaste reacties na afloop, ook van mensen die er niet bij waren.”

Mark Damen– Directeur de Zonnebloem

“Aan de hand van de intake heeft Babs een goede doorvertaling gemaakt van onze organisatie, visie en klantvraag. Door vervolgens flexibel en creatief mee te denken, hebben ze een mooie online bijeenkomst voor 60 medewerkers verzorgd. Onze doel daarbij, de medewerkers laten proeven aan het concept Klantbeleving en ze hiermee actief aan de slag zetten, is daardoor absoluut geslaagd. De deelnemers waren na afloop enorm enthousiast en wij ook. Een leuke, succesvolle eerste kennismaking met Babs en the CX Game!”

Mira van den Boogaard – Manager HRM over het online CX Game Festival

Lees de blog over deze succesvolle dag!

The Customer Experience Game is het resultaat van een samenwerkingsverband tussen Nienke Bloem en Babs Asselbergs, eigenaren van BlommaBerg – The Game Company. Voor meer informatie over de Game, neem contact op via een van onderstaande methoden of vul het contactformulier in.

Telefoonnummers

Babs Asselbergs: 06-17443249

Nienke Bloem: 06-22216210

E-mailadres

Babs@BlommaBerg.nl

Neem Contact Met Ons Op