Feesten met elkaar voor jullie klanten

Het CX Game Festival is het zusje van de tofste en energiekste workshop over klantbeleving: The Customer Experience Game. Deze game is sinds 2016 een succes en al meer dan 300 keer gespeeld. Net als de CX Game brengt het CX Game Festival klantbeleving op een leuke, actieve en interactieve manier tot leven. Het digitale Rad van Fortuin bepaalt de opdrachten. Vier belangrijke elementen van het CX Game Festival zijn plezier, samenwerken, tijdsdruk en competitie. Bij elke opdracht zijn er blije klanten te winnen. Het team met de meeste blije klanten wint een prijs.

Het resultaat is:

  • Bewustwording van het belang van klantgerichtheid
  • Niet alleen praten over klantgerichtheid, maar ook beleven en ervaren
  • Concrete inzichten en actiepunten voor alle deelnemers
  • Maximale betrokkenheid van de deelnemers: samen leren, elkaar inspireren, ervaringen delen, nieuwe inzichten vergaren én veel plezier

Het CX Game Festival is hét alternatief voor de CX Game wanneer je met grote groepen collega’s aan de slag wilt, bijvoorbeeld op teambuildingsdagen of tijdens bedrijfsevenementen. We stemmen de opdrachten af op jullie doel, het gewenste resultaat, jullie CX-uitdagingen én de deelnemers.

  • Doel: leuke interactieve workshop met serieuze noot
  • Kernwoorden: teambuilding, plezier, (inter)actie en klantbeleving
  • Hoe: op locatie, of online via Zoom en het whiteboard Miro
  • Aantal: groepen van 40 tot 100 medewerkers
  • Begeleiding: twee ervaren CX-professionals
  • Duur: 3 uur inclusief pauze
  • Budget: € 5.000 tot € 6.000, afhankelijk van het aantal deelnemers, excl. 21% btw, reiskosten en kosten voor locatie & catering

De CX Game (en de verschillen met het Festival)

De CX Game gaat verder op de materie in en levert – naast het eerder beschreven resultaat – concrete input op voor het verbeteren van de klantbeleving. Ook geeft de CX Game een eerste aanzet voor oplossingen. We maken alle opdrachten op maat, zodat zij passen bij jullie doel, CX-uitdagingen, deelnemers en type organisatie.

Je kunt de CX Game als losse workshop inzetten maar wij bieden ook een train the trainer– programma aan. Hierdoor kun je de game op ieder moment en in iedere samenstelling zélf spelen in jullie organisatie.

  • Doel: vergroten bewustwording van jullie klantbeleving, actiegericht: samen oplossingen bedenken of ondersteuning bij uitrol nieuwe (klant-)strategie
  • Kernwoorden:    klantbeleving, (inter)actie, plezier en verbinding
  • Hoe: op locatie, of online via Zoom en het whiteboard Miro
  • Aantal: 9 tot 16 medewerkers per speeltafel. Meer deelnemers? Dan spelen we aan meer tafels tegelijkertijd of na elkaar
  • Begeleiding: een ervaren CX-professional die getraind is als CX Game Facilitator
  • Duur: 2 tot 3 uur inclusief pauze
  • Budget: € 2.000 tot € 2.500 per CX Game excl. 21% btw, reiskosten en kosten voor locatie & catering.

Het CX Game Festival op locatie tijdens het KWEEKEND

Tijdens het teamweekend van de KWEEKERS Groep (juni 2022), is het eerste CX Game Festival op locatie gespeeld.

Ruim 60 medewerkers verdeeld in acht groepen voerden creatieve, inspirerende en energieke opdrachten uit rondom drie thema’s:

  • voice of the customer
  • brand delivery in the customer journey en
  • employee ambassadorship.

Na een energieke start in de buitenlucht, gingen de teams aan de slag met de eerste opdracht: bedenk een teamnaam en een yell én maak een toffe groepsfoto.

Na elke opdracht deelden steeds twee groepen hun antwoorden met de rest. Als antwoord op de verschillende opdrachten werden mooie inzichten gedeeld, briljante tekeningen gemaakt en toffe video’s opgenomen.

Tijdens de eindopdracht bedacht elke groep ideeën voor de KWEEKERS Groep en hoe zij de klantbeleving verder kan verbeteren. Iedere groep werkte één idee uit tot een pitch en droeg die pitch voor aan de rest. Alle medewerkers kregen één stem om tot een top 3 te komen.

Tot slot noteerde iedereen een persoonlijk actiepunt en inzicht op een ansichtkaart. Natuurlijk zetten we de winnaars na afloop in het zonnetje en ontvingen zij hun welverdiende prijs.

Twee weken na het festival ontving het MT van de KWEEKERS Groep een terugkoppeling met alle inzichten en ideeën uit het Festival. Op basis van deze terugkoppeling ontving het MT een advies hoe de KWEEKERS Groep de volgende stap kan zetten naar een klantgerichtere cultuur.

“Babs heeft op een creatieve manier in weten te spelen op onze uitvraag. We zijn enorm trots op onze kernwaarden en deze kwamen helemaal tot hun recht in het CX Game Festival. Tijdens ons jaarlijks weekend weg wilden we onze medewerkers triggeren om pro-actief na te denken over onze klantbeleving. Het feit dat we met een groep van meer dan 60 medewerkers waren, was voor Babs geen enkel probleem. De facilitators Sarah en Babs straalden veel energie uit en hadden een leuke energizer als start voorbereid, wat natuurlijk een positief effect had op de sessie. Na afloop van het spel hebben we persoonlijke postcards meegekregen om te zorgen dat deze sessie niet in vergetelheid raakt. Sarah en Babs, bedankt!”

Simone de Groot – Manager Consultancy KWEEKERS

Het ONLINE CX Game Festival op de Goed Bekend Dag van Driessen

De eerste online editie van het CX Game Festival vond plaats in april 2021 tijdens de Goed Bekend Dag van de stafafdelingen van Driessen. Driessen organiseert elk kwartaal een Goed Bekend Dag. Alle medewerkers komen die dag bijeen om volledig bijgepraat te worden en samen aan een bepaald thema te werken. De Goed Bekend Dag is echt bedoeld als een feestje: plezier en actie staan centraal.

Ruim 60 deelnemers verdeeld over 13 teams deden mee aan het CX Game Festival: een dag vol creatieve en inspirerende opdrachten over klantbeleving. Via Zoom spraken we plenair en in de break-out-rooms praatten we met elkaar. De tool Miro, een soort online flipover én tekenbord, was die dag het festivalterrein.

Lees meer over deze editie in deze blog

“Aan de hand van de intake heeft Babs een goede doorvertaling gemaakt van onze organisatie, visie en klantvraag. Door vervolgens flexibel en creatief mee te denken, hebben ze een mooie online bijeenkomst voor 60 medewerkers verzorgd. Onze doel daarbij, de medewerkers laten proeven aan het concept Klantbeleving en ze hiermee actief aan de slag zetten, is daardoor absoluut geslaagd. De deelnemers waren na afloop enorm enthousiast en wij ook. Een leuke, succesvolle eerste kennismaking met Babs en the CX Game!”

Mira van den Boogaard – Manager HRM over het online CX Game Festival

Foto’s door Sharon Damen, marketing & communicatie bij KWEEKERS

The Customer Experience Game is het resultaat van een samenwerkingsverband tussen Nienke Bloem en Babs Asselbergs, eigenaren van BlommaBerg – The Game Company. Voor meer informatie over de Game, neem contact op via een van onderstaande methoden of vul het contactformulier in.

Telefoonnummers

Babs Asselbergs: 06-17443249

Nienke Bloem: 06-22216210

E-mailadres

Babs@BlommaBerg.nl

Neem Contact Met Ons Op