Gelukkig! Want niks geeft meer energie dan samen met elkaar in 1 ruimte aan de slag gaan. Samen leren, praten over het werk en de klanten, elkaar inspireren en vooral plezier hebben. En geloof me; dit werkt toch beter als je elkaar echt in de ogen kunt kijken.

 

Even terug: wat is de CX Game ook alweer?

The Customer Experience Game is een interactief, informatief en competitief bordspel. Het is een effectieve en leuke manier om het klantdenken & doen binnen teams een boost te geven. Het helpt het bewustzijn over de klanten en hun beleving te vergroten. Maar ook om medewerkers te prikkelen wat zij zélf kunnen doen! .

 

Wat het spelen van de CX Game oplevert?

“De CX Game stimuleert het denkproces bij mensen over klanten en hun eigen rol hierin. Het zorgt ervoor dat mensen op een andere manier gaan kijken en denken naar de klanten en eigen processen. De bovenkamer wordt letterlijk geactiveerd. Zeker als je het combineert met een workshop om acties te bepalen, dan is de CX Game een perfecte activator. Daarnaast is het ook gewoon erg leuk.”

Jeroen van Helden – Manager Klantenservice en Incasso bij Ennatuurlijk

 

Maar hoe speel je de CX Game als je 1,5 meter afstand moet houden?

De ervaring leert het dat prima gaat. Er zijn een paar kleine aanpassingen nodig om te zorgen dat je het conform de huidige maatregelen speelt.

 

  1. Een grotere ruimte, zodat de teams aan aparte tafels kunnen zitten met voldoende afstand t.o.v. elkaar en van de speeltafel.
  2. Kleinere teams (max vier personen per team) zodat binnen de teams de afstand gewaarborgd wordt en onderling overleg mogelijk is.
  3. Elke tafel/team heeft zijn een eigen setje met benodigdheden: handgel, dobbelsteen, pennen, stiften en papier.
  4. Meer afstand tot het spelbord. De facilitator verplaatst de pionnen zodat er niet te veel gelopen wordt in de ruimte en alleen de facilitator de pionnen aanraakt.
  5. Tot slot: goede ventilatie! Zet ramen en deuren lekker open. Een fris windje werkt altijd goed.

 

Wat is er anders?

  • Deelnemers zitten niet meer rond de speeltafel en dus verder van het spelbord. Hierdoor zitten ze iets minder “in het spel”. Het voordeel is dat de focus dan meer op de inhoud ligt dan op de competitie. En daar gaat het natuurlijk om. Door actieve en leuke vragen zorgen we voor heel veel lol en blijft het competitie element gewaarborgd.
  • We spelen soms met 5 in plaats van 4 teams. We willen alle teams aan het woord laten. Het kost daardoor meer tijd om de antwoorden van alle teams te horen. De facilitator zorgt dat de vaart er goed in blijft zodat het energieniveau en input van deelnemers hoog blijft.

 

Conclusie: de CX Game blijft een waanzinnig krachtige en leuke manier om fysiek met elkaar aan de slag te gaan voor de klanten. Met frisse blik en vol energie leren denken vanuit klanten en versterken van de klantbeleving.

 

CX Groet van Gaby

 

Wil je meer weten? Neem gerust contact op met Gaby of met Babs of Nienke.

Deze Blog is geschreven doorn onze partner Gaby Remmers.

Gaby Remmers is eigenaar van BuroCactus en partner van de CX Game in Nederland. Zij prikkelt en activeert organisaties. Met als resultaat: enthousiaste medewerkers die zorgen voor enthousiaste klanten én daarmee een succesvolle onderneming! Meer over Gaby op www.burocatus.nl