Oops...
Slider with alias activator-en-1 not found.

De CX Activator helpt om écht in te spelen op CX-problemen & te starten!

Het begint met bewustwording, maar de volgende stap is doen. Aan de slag met CX inzichten, ideeën en inspiratie.

The CX Activator is een (online) workshopprogramma, dat je helpt met CX topics als

  • null
    bouwen en laten groeien van een succesvol ambassadeursteam
  • null
    verdiepen en écht begrijpen van klantproblemen & vinden van oplossingen
  • null
    definiëren van gewenst klantgericht gedrag
  • null
    vinden van oplossingen op basis van klantinzichten en feedback
  • null
    bedenken van ondersteuning voor medewerkers om 24/7 klantgericht te zijn

The CX Activator workshops

  • null
    leiden tot inzichten en concrete acties
  • null
    gaan altijd over de klant
  • null
    zijn leuk en inspirerend

Wij helpen jou, CX Managers, CX Teams en Customer Service Managers, en jouw team om daadwerkelijk aan de slag te gaan met CX inzichten, klantfeedback en CX issues door inspirerende, leuke, creatieve en resultaatgerichte workshops, zowel off- als online.

Je kunt ons inhuren als facilitator maar ook als co-host en je te helpen bij het opzetten van je eigen (online) workshops.

Breng Klantbeleving naar het volgende niveau

In elke workshop werken we met jouw team rondom één onderwerp.

Elke workshops bestaat uit drie stappen;

 

  1. Explore: verdieping in de problematiek om goed te begrijpen waar het omdraait
  2. Engage: bedenken van heel veel ideeën m.b.v. creatieve werkvormen & kiezen van de beste ideeën om verder mee te gaan
  3. Empower: maken actieplan inclusief support: hoe realiseer en borg je de plannen

 

Waarschuwing ?: wij helpen je te activeren, maar de implementatie is jouw taak. Uiteraard maken we een support plan en helpen we je waar nodig. We blijven altijd bereikbaar voor vragen en delen van onze ideeën.

 

Afhankelijk van jouw behoefte en situatie (on/offline) duurt the CX Activator workshop één tot drie sessies, exclusief voorbereiding, evaluatie en reflectie.

 

The CX Activator is

  • op maat gemaakt voor jouw organisatie & situatie
  • offline op jouw kantoor of een andere inspirerende locatie
  • online inclusief het gebruik van tools zoals Miro or Mural
  • goed voorbereid en vormgegeven

 

 

The CX Activator kan gecombineerd worden met een keynote van Nienke of de CX Game. We hebben 3 varianten van the CX Activator

 

  1. CX Activator: standalone (online or offline) workshop (s)
  2. CX Activator Dag Programma: (online) workshop gecombineerd met keynote en/of CX Game
  3. CX Activator Leerprogramma: combinatie van verschillende (online) workshops met o.a. de CX Game

De bewezen aanpak van the CX Activator, verteld door onze klanten

1. CX Activator Workshop

In de ontwikkelfase van de CX Activator hebben we Gerda Legierse, CX manager Grodan geholpen om haar online workshops met het Ambassador team vorm te geven. Zij faciliteerde deze workshops zelf. Wij gaven haar tips en tricks en maakte creatieve werkvormen die zij direct kon toepassen. Dit is wat zij daar zelf over zegt.

 

Een online workshop is niet hetzelfde als een workshop waarbij je fysiek bij elkaar bent. Je mist de energie en de non-verbale communicatie. Werkvormen moeten daarop worden aangepast. Ik zou online workshops niet aanraden als je wilt werken aan mindset. Maar als onderwerpen concreet genoeg zijn of gericht op activiteiten, kan het wel.

Omdat ik gewend ben om ‘mensen in dezelfde ruimte te zetten’ vond ik dit erg uitdagend. Maar ik wilde wel verder met het Internationale CX-AmbassadeursTeam. Door te praten over doelen en uitdagingen van online workshops hielp Babs me op weg om iedereen aan boord en enthousiast te houden. Ik waardeerde de ondersteuning echt. Ik kon me richten op het totale veranderingsproces en kon gebruik maken van de werkvormen van de CX Activator.

Lees hier over de workshop die ontwikkeld is voor Stedin om hun klantbelofte Moeiteloos Zakendoen te laten leven.

2. CX Activator Day Program

Voor T-Systems hebben we een Dag Programma gemaakt rondom klant en medewerkers dilemma’s en oplossingen om klantbeleving te laten leven. Dit dagprogramma bestond uit 3 onderdelen: een keynote, de CX Game en een aantal verschillende werkvormen. Je kunt hier alles lezen over deze klantcase.

 

Dit is wat Tirza Schmidt, CX Manager, heeft ervaren:

 

Jullie hebben een sterk en helder programma ontworpen en doorgevoerd, waardoor de bewustwording van Customer Experience, van Client-centricity en van Employee Experience is vergroot. Jullie deden dit met veel bezieling, humor en heldere communicatie zowel in de voorbereiding, de doorvoering als ook het na traject.

 

En dus vervolgen wij met veel energie en passie onze weg om niet alleen de klant centraal te stellen in alles wat wij doen, maar ook om een onuitwisbare klantbeleving neer te zetten. Dankzij onze klantbeleving van jullie programma zijn wij geworden tot fans: ik kan jullie programma rondom de CX Game sterk aanraden!

3. CX Activator Learn Program

Voor De Staffing Groep hebben we een programma ontworpen om hun ambitie vorm te geven: Het meekrijgen van de organisatie in de reis naar een service organisatie en het consistent uitdragen van de gewenste klantbeleving. Dat begint bij het creëren van bewustwording van het belang van klantgerichtheid, een eenduidig beeld over wat klantgericht is en hoe iedere medewerker hier iedere dag invulling aan kan geven. We zijn gestart bij het team Risk & Compliances Services met de online CX Game, het vertalen van waarden naar gedrag en het borgen van dat gedrag. Er is een KlantKanjerTeam geformeerd om als aanjager te zorgen dat alle ideeën uitgewerkt worden en gedrag nageleefd wordt. Als de eerste resultaten zichtbaar zijn, wordt het programma uitgerold naar de rest van de organisatie.

Het had de voorkeur om hier met elkaar live invulling aan te geven. Uiteindelijk toch gekozen voor de online variant. Eerlijk is eerlijk, dit heeft de verwachting ver overtroffen! Zeer professioneel. Met een mooi resultaat om mee verder te gaan. Ook wij kijken daarnaar uit.

Het was een feestje om hier samen aan te werken. Het is bijzonder inspirerend om op deze manier gezamenlijk invulling te geven aan de klantbeleving van onze service. Hoe mooi is het om mee te mogen maken hoe enorm gedreven al onze collega’s zijn om de klantbeleving vanuit de belofte aan onze klanten ‘wij zijn Persoonlijk Onafhankelijk Dynamisch’ waar te maken.

José Ester – manager Risk & compliance services

Voorbeelden van opdrachten tijdens de CX Activator

[dt_gallery_masonry bwb_columns=”desktop:4|h_tablet:4|v_tablet:2|phone:2″ image_border_radius=”0px” project_icon_border_width=”0px” include=”1383,1387,1391,1395″]

The CX Activator is het resultaat van een samenwerkingsverband tussen Nienke Bloem en Babs Asselbergs, eigenaars van BlommaBerg – The Game Company. Voor meer informatie over de CX Activator, neem contact op via een van onderstaande methoden of vul het contactformulier in.

Telefoonnummers

Nienke Bloem: 06-22216210

Babs Asselbergs: 06-17443249

E-mailadres

Irene@blommaberg.nl 

Neem contact op

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]